Pracownik infolinii nie ma łatwo
Praca na infolinii to wielogodzinne rozmowy telefoniczne. Chociaż może brzmieć przyjemnie, to jest to naprawdę trudne i niewdzięczne zajęcie. To oczywiste, że jako klient masz prawo oczekiwać, że producent lub usługodawca rozwiąże Twój problem z produktem. W końcu stanowi to część umowy konsumenckiej. Warto jednak pamiętać, że osoba, która próbuje dodzwonić się na infolinię w związku z produktem, który nie spełnia wymagań jakościowych, nie jest w najlepszym humorze. Wielu klientów prowadzi rozmowę w sposób agresywny i roszczeniowy. Praca na pełen etat to zatem ogromne obciążenie psychiczne.
Voicebot to nieocenione wsparcie w obsłudze klienta
Z powodu dużej rotacji w dziale obsługi klienta i związanych z tym kosztów szkoleń i rekrutacji, coraz więcej firm decyduje się na zakup oprogramowania, które pozwoli stworzyć wirtualnego asystenta głosowego (https://sprint.pl/pl/uslugi/voicebot). Bez problemu odpowie on na wszelkie podstawowe pytania oraz poradzi sobie z rozwiązaniem najczęściej zgłaszanych problemów. Voicebot może stanowić pierwszą linię kontaktu z klientem, jeśli okaże się, że problem jest zaawansowany i wykracza poza „zaprogramowaną” wiedzę voicebota, rozmówca zostanie przekierowany do pracownika z krwi i kości. Nie ma jednak nic złego w tym, że firmy wykorzystują voiceboty jako wsparcie w obsłudze klienta. Zysk jest bowiem obustronny. Pracownicy nie muszą wykonywać nużących, rutynowych rozmów i rozwiązywać podstawowych problemów, lecz mogą skupić się na zagadnieniach wymagających większej dociekliwości i kreatywności, co oddala perspektywę wypalenia zawodowego. Zyskują również klienci – voiceboty rozładowują kolejkę tych, którzy czekają na połączenie, pracują 24 godziny na dobę i bez względu na porę dnia są zawsze w wyśmienitym humorze.
Współczesne centrum obsługi klienta to mnóstwo możliwości i jakościowych rozwiązań (https://sprint.pl/pl/uslugi/contact-center-cc). Oprócz voicebota, Twoje contact center może wspomagać również chatbot. W niecierpliwym i wymagającym świecie współczesnego biznesu, nie bój się korzystać z funkcjonalności technologicznych nowinek.
Napisz komentarz
Komentarze