Tegoroczni maturzyści piszący egzamin podstawowy musieli zmierzyć się z jednym z dwóch tematów: rola autorytetu w społeczeństwie na podstawie „Przedwiośnia” Stefana Żeromskiego oraz przeszłość w „Glorii victis” Elizy Orzeszkowej i „Mazowszu” Krzysztofa Kamila Baczyńskiego. Czytanie ze zrozumieniem na poziomie podstawowym polegało na odpowiedzi na pytania do zamieszczonego w arkuszu tekstu popularnonaukowego Tomasza Rożka "44 zera" o wszechświecie.
Jak poziom trudności oceniają maturzyści z Zespołu Szkół Ekonomicznych?
- Było trudno, chyba najbardziej zaskoczyło nas „Przedwiośnie”, czytanie ze zrozumieniem też nie należało do najłatwiejszych – mówi Mateusz Kohlandt z klasy IV EB. – Na razie ciężko powiedzieć, na ile procent udało mi się napisać, chyba dopiero jak zobaczę rozwiązania, to będę umiał ocenić.
Absolwenci Ekonomika mówią, że najgorsze już za nimi, bo najbardziej obawiali się matury z polskiego. Nie boją się natomiast matematyki, która w ubiegłym roku rozłożyła na łopatki ok. 15% maturzystów z całej Polski.
- Teraz jeszcze tylko stres przed egzaminami ustnymi, szczególnie przed angielskim – wyjaśnia Krystian Szymkowiak z IV EB. Podobnego zdania jest jego koleżanka z klasy, Dorota.
- Ustne egzaminy będą na pewno stresujące, w końcu będziemy odpowiadać przed komisją – tłumaczy maturzystka. – Jeśli wszystko zdam dobrze, to będę chciała pójść na studia na Politechnikę Gdańską.
Uczniowie mówią, że szkoła dobrze przygotowała ich do matury, na potwierdzenie tego trzeba będzie poczekać do końca czerwca.
Arkusze maturalne z języka polskiego:
http://www.cke.edu.pl/files/file/Arkusze-2013/Matura-2013/polski_PP.pdf
Napisz komentarz
Komentarze