Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku, w konsekwencji odstąpienia od umowy z poprzednim wykonawcą przebudowy drogi krajowej inwestor, czyli GDDKiA Oddział w Gdańsku, dokonał inwentaryzacji wykonanych prac oraz rozpoczął procedurę zmierzającą do wyłonienia nowego wykonawcy.
Przywrócony ruch nad torami
- Równolegle zarządca drogi uporządkował plac budowy, dokonał wycinki oraz usunięcia wiatrołomów i zakrzaczeń, usunął pozostawione materiały budowlane oraz zabezpieczył miejsca niebezpieczne w sposób umożliwiający, jak najmniej uciążliwe prowadzenie ruchu drogowego – informuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku. - Wcześniej, dzięki wykonanej nowej nawierzchni na południowym wiadukcie nad linią kolejową, przywrócono normalny, dwukierunkowy ruch na obiekcie. Niezależnie od prowadzonych procedur formalnych zdecydowano o wdrożeniu planu awaryjnego zmierzającego do udrożnienia całego węzła drogowego Czarlin. W ramach tego planu przystąpiono do dokończenia remontu wiaduktu drogowego na węźle w Czarlinie (w ciągu drogi krajowej nr 22, nad jezdnią drogi krajowej nr 91). Planowane zakończenie prac to początek grudnia.
Ma zniknąć kluczowe utrudnienie
Prowadzone na obiekcie prace interwencyjne umożliwią zlikwidowanie uciążliwego przejazdu dla użytkowników obu dróg krajowych przez tymczasowe rondo. Celem jest uzyskanie w ciągu miesiąca przejezdności przez obiekt zarówno w relacji między Starogardem Gdańskim a Malborkiem (na obiekcie), jak i między Tczewem a Gniewem (pod obiektem). Zlikwidowanie tych utrudnień jest istotne również dla służb drogowych w sezonie zimowym i utrzymania obu tras w należytym, bezpiecznym stanie.
- Przy tym remoncie nie zapomniano o pieszych użytkownikach drogi: w ramach prac budowlano-montażowych zostaną zapewnione bezpieczne przejścia dla pieszych w ciągu budowanych ścieżek pieszo-rowerowych – zapewnia rzecznik.
Wawrzyniec Mocny
Napisz komentarz
Komentarze