Gmina Gniew w 2019 roku podpisała umowę z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku na realizację zadania polegającego na demontażu, transporcie i unieszkodliwieniu wyrobów zawierających azbest. Zadanie realizowane jest w latach 2019-2020, zgodnie z warunkami regulaminu ww. konkursu beneficjent może ubiegać się o dotację do 100% poniesionych kosztów jednak:
-
„nie więcej niż 600 zł/Mg odpadu zawierającego azbest - jeżeli na zadanie składają się łącznie: demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwienie odpadu;
-
nie więcej niż 300 zł/Mg odpadu zawierającego azbest - jeżeli na zadanie składa się wyłącznie transport i unieszkodliwienie odpadu.
W 2019 roku wniosek złożyło 22 mieszkańców, dodatkowy nabór jeszcze w 2019 roku to kolejne 24 wnioski, natomiast w 2020 roku 10 beneficjentów złożyło wniosek na dofinansowanie ww. zadania.
- Odpady zawierające azbest są odpadami zaliczanymi do odpadów niebezpiecznych. Od wielu lat gmina Gniew wspiera lokalnych mieszkańców pomagając im w usuwaniu wyrobów zawierających go, przyczyniając się tym samym do ochrony lokalnego środowiska i zdrowia naszych mieszkańców. Zainteresowanie tą formą wsparcia świadczy o dużej świadomości lokalnej społeczności na temat tego rakotwórczego materiału, co nas bardzo cieszy. Dlatego już dzisiaj zachęcamy do korzystania z kolejnych dotacji – mówi burmistrz Maciej Czarnecki.
Napisz komentarz
Komentarze