Chodzi o Tomasza Tobiańskiego, pracującego na stanowisku dyrektora Powiatowego Centrum Sportu w Tczewie, instytucji podległej Starostwu Powiatowemu w Tczewie. Czy możliwe, by radny pobierał pensję za pracę wykonywaną w różnych instytucjach jednocześnie? Taką sugestię przedstawiono w piśmie podpisanym przez „Pracowników Wydziału Oświaty Regionu Tczewskiego”.
Dlaczego temat pojawia się w roku wyborczym?
„W latach 2012-2014 Pan Tomasz Tobiański jednocześnie wykonywał pracę wynikającą ze stosunku pracy i umów podpisanych w kilku placówkach oświatowych tj. II LO w Tczewie, SP 8 w Tczewie oraz Liceum Katolickim w Tczewie, jak również Powiatowego Centrum Sportu w Tczewie, w którym zatrudniony był na stanowisku dyrektora. (...) W związku z podejrzeniem dokonania przestępstwa polegającego na wyłudzaniu wynagrodzenia z kilku źródeł (...) wnosimy o przeprowadzenie dogłębnej kontroli dotyczącej oświadczeń majątkowych (...) oraz umów o pracę i umów zleceń” – czytamy w piśmie.
Dodatkowo autorzy informują, jakoby w czasie pracy w PCS radny wyjeżdżał na mecze piłkarskie Ekstraklasy oraz II ligi jako sędzia. Należy zaznaczyć, że pismo to anonim, a podobnym zgłoszeniem zajmowała się już malborska prokuratura, która nie dopatrzyła się w działaniu członka Rady Miasta w Tczewie znamion przestępstwa. Należy również zadać pytanie, dlaczego sprawa sprzed kilku lat jest nagłaśniana dopiero teraz, w roku wyborczym, gdy wiadomo, że radny będzie ubiegać się o mandat kolejnej kadencji. O komentarz do tej sprawy poprosiliśmy Starostwo Powiatowe w Tczewie, któremu bezpośrednio podlega centrum sportu, jego dyrektor, a także II LO.
„Można wprowadzić ruchomy czas pracy”
- Czas pracy pracowników samorządowych, zgodnie z normą określoną w Kodeksie pracy, w latach 2012-14 nie mógł przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym wynoszącym 3 kolejne miesiące kwartału. Jednakże, na wniosek pracownika godziny pracy mogą być ustalane indywidualnie. Pracodawca może również wprowadzić ruchomy czas pracy dla niektórych pracowników określając w nim m.in. przedział godzinowy rozpoczynania pracy. Obie te możliwości prawne zostały wykorzystane w omawianym przypadku – odpowiada sekretariat starostwa. - Jeżeli chodzi o zgodę na wykonywanie innej pracy zarobkowej przez pracownika samorządowego - to zgodnie z prawem, taka zgoda nie jest wymagana. Zapis ten został wykreślony z pragmatyki dotyczącej pracowników samorządowych.
Taką odpowiedź urzędu należy zestawić z dokumentem, który znalazł się w anonimie. To pismo z 10 lutego 2015 r. autorstwa Tomasza Tobiańskiego, który w odpowiedzi informuje starostwo, w jakich godzinach świadczy stosunek pracy w PCS. (...)
Napisz komentarz
Komentarze