O możliwej likwidacji rogatek w ul. Za torami zawiadomiono Urząd Gminy Tczew w lipcu 2016 r. PKP PLK stara się ograniczyć do minimum liczbę przejazdów, tłumacząc plany koniecznością poprawy bezpieczeństwa na linii Chrobry Batory – Tczew. Takich samych argumentów używano gruntownie przebudowując je kilka lat temu:
„Pozostawienie przejazdów kolejowych wymusza zabudowę Samoczynnych Systemów Przejazdowych. Przy tak dużej ilości przejazdów na linii 131 oznacza to ogromne problemy w działaniu tych urządzeń. W związku z tym, zależy nam na uzgodnieniu jak największej liczby likwidacji przejazdów kolejowych” – pisze PKP.
Kilkusetmetrowa ul. Za torami łączy się z drogą krajową nr 91. Na niektórych mapach istnieje alternatywny wyjazd, który łączy budynki mieszkalne z drogą krajową nr 22, problem w tym, że droga fizycznie nie istnieje. Nie pamiętają jej nawet najstarsi, ponad 90-letni, okoliczni mieszkańcy.
- Najłatwiej coś zniszczyć – komentuje Maria Żmuda, mieszkanka ul. Za torami. – Po zamknięciu przejazdu będzie można się stąd wydostać jedynie śmigłowcem. Nie ma tu innej drogi i nigdy nie było. (...)
Napisz komentarz
Komentarze