poniedziałek, 6 stycznia 2025 13:37

Jakie meble biurowe są potrzebne małej firmie – radzi ekspert z Katowic

  • 02.01.2025 08:52
  • Autor: Grupa tipmedia
Jakie meble biurowe są potrzebne małej firmie – radzi ekspert z Katowic

Osoby, które decydują się na założenie własnej działalności gospodarczej i wynajęcie biura potrzebują mebli biurowych. Jednocześnie ich zasoby finansowe są często ograniczone, dlatego nie mogą pozwolić sobie na dowolną ilość luksusowych mebli. Jak wybrać meble biurowe dla małej firmy? Rekomenduje firma NoNameOffice Katowice

Dlaczego warto zainwestować w profesjonalne meble biurowe?

Umeblowanie biura to wbrew pozorom bardzo skomplikowany proces. Duże przedsiębiorstwa decydują się zazwyczaj na zlecenie tego zadania zewnętrznym firmom. Początkujący przedsiębiorcy nie mają zazwyczaj takiej możliwości – wszystko muszą załatwić sami. Ograniczony budżet sprawia niekiedy, że mamy ochotę zaoszczędzić na meblach biurowych. Specjalista z salonu mebli biurowych w Katowicach przekonuje, że nie jest to najlepsze rozwiązanie, gdyż profesjonalne meble biurowe to najlepsza inwestycja dla naszej firmy. Warto zdawać sobie sprawę, że różnice pomiędzy nimi a meblami przeznaczonymi do użytku domowego są znaczne. Meble biurowe przeznaczone są do wielogodzinnej pracy, muszą spełniać warunki ergonomii, często są także dostosowane do potrzeb wielu osób. W przeciwieństwie do mebli domowych wykonuje się je z bardzo trwałych surowców, dzięki czemu często przez długie lata wyglądają jak nowe.

Używane meble biurowe – czy warto?

Lepszą alternatywą jeżeli nie stać nas na nowe meble biurowe jest zakup mebli używanych. Jest to rozwiązanie na krótką metę, gdyż tego rodzaju meble mogą posiadać oznaki użytkowania. Często można jednak zaoszczędzić na nich od 30 do nawet 70 procent oryginalnej ceny. Jeżeli dopiero otwieramy swoją firmę, zdecydowanie lepiej jest pracować przy używanym (za to profesjonalnie wykonanym) fotelu biurowym niż krześle zakupionym w supermarkecie. W dłuższej perspektywie czasu powinniśmy pamiętać, że meble biurowe są wizytówką naszej firmy, dlatego muszą być nie tylko wygodne, ale też prezentować się okazale.

Obowiązkowe meble biurowe: krzesło, biurko i szafa

Trudno wyobrazić sobie pracę w biurze bez porządnego krzesła i biurka. Zazwyczaj przydaje się również szafa biurowa, w której możemy umieścić niezbędne dokumenty i inne rzeczy, z których aktualnie nie korzystamy. Za sprawą profesjonalnej szafie łatwiej jest nam utrzymać porządek w biurze.

Dzięki wysokiej jakości krzesłom biurowym możemy nie tylko wygodnie wykonywać naszą pracę, ale też chronić nasz kręgosłup. W dłuższej perspektywie czasu wszystkie wady w konstrukcji krzesła, na którym siedzimy przez wiele godzin dziennie zaczynamy odczuwać na własnej skórze.

Żadne biuro nie może obejść się bez biurka. Jeżeli tylko pozwala nam na to powierzchnia biura, postarajmy się, żeby nasze biurko było jak największe. Dzięki temu zmieścimy na nim laptop, wszystkie niezbędne dokumenty i przedmioty, a dodatkowo unikniemy bałaganu. Dla osób, które większość czasu spędzają przed komputerem ciekawym rozwiązaniem może okazać się biurko z możliwością regulacji wysokości (pamiętajmy, że długotrwałe przebywanie w jednej pozycji bardzo obciąża nasz kręgosłup).

Meble biurowe: pamiętajmy o oświetleniu i wyciszeniu biura

Do komfortowej pracy są nam potrzebne profesjonalne meble biurowe, ale to jeszcze za mało. Ekspert z salonu mebli biurowych w Katowicach przypomina, że biuro musi być dobrze oświetlone i wyciszone. Obecne w salonach mebli biurowych znajdziemy również profesjonalne oświetlenie, co zdecydowanie skraca czas zakupów. Potrzebujemy lamp sufitowych, które rozproszą światło równomiernie po całym biurze. Niezbędne są także lampy punktowe, które oświetlą poszczególne stanowiska pracy. To jakie wybierzemy oświetlenie ma ogromny wpływ na estetykę całego biura. Warto zadbać, by lampy komponowały się z meblami biurowymi.

Sposobów na wyciszenie przestrzeni biurowej jest wiele. Dobrze sprawdzą się ekrany akustyczne, które dodatkowo często występują w bardzo atrakcyjnych formach. Niezmiernie ważne jest oddzielenie od siebie poszczególnych stanowisk pracy, by zapewnić pracownikom przynajmniej minimum prywatności (ma to ogromny wpływ na efektywność pracy).

Artykuł sponsorowany