Przebudowa ul. Królowej Marysieńki
Do przetargu wpłynęło 5 ofert – od 2 mln 557 tys. zł do prawie 4,5 mln zł. Za najkorzystniejszą uznana została oferta Grupy Flize Gres Sp. z o. o. z Kartuz. Inwestycja zakłada gruntowną przebudowę ul. Królowej Marysieńki, na całym przebiegu, wraz z zaprojektowanym wlotem do DK 91, wraz z chodnikami, zjazdami, zatokami postojowymi oraz infrastrukturą techniczną, m.in. oświetleniem.
Umowa zakłada przeprowadzenie prac w ciągu 290 dni. Inwestycja, o której mowa jest dofinansowana w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w wysokości 964 tys. zł Kolejnymi istotnymi, trwającymi aktualnie robotami drogowymi są te przeprowadzane na ul. Kwiatowej.
Do przetargu na remont tego odcinka, który ułatwi dojazd do specjalnej strefy ekonomicznej, na której znajduje się m.in. Flex, wpłynęły 4 oferty – od blisko 982 tys. zł (firma z Pelplina) do 1 mln 346 tys. zł (w budżecie mamy 1 000 500 zł ). Za najkorzystniejszą uznano ofertę firmy BDIN Mariusz Ćwikliński z Rajków. Do końca listopada nastąpi podpisanie umowy. Termin wykonania – 21 dni od podpisania umowy. Zadanie jest dofinansowane z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w wysokości 500 tys. zł Z kolei na ul. Pomorskiej zaplanowano budowę drogi rowerowej i przebudowę odcinka ulicy Pomorskiej. Do przetargu wpłynęły 3 oferty – od 972 tys. do 1230 tys. (w budżecie mamy 700 tys. zł, brakująca kwota zostanie dołożona, jeśli radni podejmą taką decyzję uchwalając korektę budżetu na listopadowej sesji Rady Miejskiej).
Zadanie otrzymało dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (50 proc.). Ulica Pomorska zlokalizowana jest tuż obok zintegrowanego węzła komunikacyjnego w Tczewie i stanowi element głównej trasy istniejącego szlaku rowerowego - międzynarodowej trasy rowerowej EuroVelo 9 - Wiślanej Trasy Rowerowej. Nowa trasa będzie połączeniem i uzupełnieniem istniejącej sieci dróg rowerowych w mieście.
W ramach zamówienia jest m.in.:
- przebudowa istniejącej jezdni na odcinku 95 mb.
- przebudowa istniejących chodników
- budowa drogi rowerowej o nawierzchni ścieralnej wykonanej z mieszanki mineralno-asfaltowej, stanowiącej połączenie istniejącego ciągu pieszo-jezdnego z istniejącym odcinkiem ścieżki rowerowej od strony ul. Pomorskiej (skrzyżowanie z Mostową). Czas realizacji zamówienia to 210 dni od podpisania umowy.
Podczas konferencji prasowej zapowiedziano, że w najbliższym rozdaniu środków unijnych będą dominowały programy miękkie. Nie będzie zatem przyznawania środków na duże projekty infrastrukturalne. Dlatego zapewne czekają nas w zamian inwestycje w utrzymanie zieleni, tworzenia miejsc rekreacji i wypoczynku...
opr. (tomm)/W. Mocny
Napisz komentarz
Komentarze