Stworzyliśmy projekt edukacyjny „#wiktoria1920 – cyfrowe pole bitwy”, skierowany przede wszystkim do dzieci i młodzieży. – mówi Tomasz Hildebrandt, dyrektor CKiS. – Celem naszego projektu jest prezentacja wydarzeń historycznych, w tym przypadku Bitwy Warszawskiej, przy zastosowaniu nowoczesnych technologii cyfrowych, tak aby przekazać wiedzę i wzbudzić w uczestnikach projektu i jego odbiorcach zainteresowanie historią.
Nie od dziś wiadomo, że zabawa jest najlepszą formą nauki, w związku z tym w ramach projektu „#wiktoria1920 – cyfrowe pole bitwy” jego uczestnicy stworzą makietę Bitwy Warszewskiej przy zastosowaniu narzędzi proponowanych przez grę komputerową Minecraft.
Połączenie funkcji edukacyjnej z zabawą i działalnością twórczą jest doskonałą formą upowszechniania wiedzy o historii, a nadanie wielkim wydarzeniom historycznym kontekstu lokalnego wpłynie na lepsze zrozumienie procesów dziejowych i ich wpływu na życie zwykłych ludzi, uświadomienie istnienia sieci powiązań, w których każde ogniwo pełni swoją rolę i przyczynia się do osiągnięcia wspólnego celu. Jest to szczególnie ważne dla utrwalania patriotyzmu w środowiskach lokalnych, wśród dzieci i młodzieży, również z trudnych środowisk i z niepełnosprawnościami.
Poza przygotowaniem makiety w Minecrafcie projekt „#wiktoria1920 – cyfrowe pole bitwy” obejmuje wykład na temat Bitwy Warszawskiej i jej związków z Tczewem i Kociewiem, prezentację pamiątek po lokalnych uczestnikach Bitwy oraz inscenizację Bitwy z udziałem grupy rekonstrukcyjnej Bractwa Rycerskiego Kerin i plener malarski.
Efektem końcowym projektu „#wiktoria1920 – cyfrowe pole bitwy” będzie prezentacja makiety Bitwy Warszawskiej online – dodaje Tomasz Hildebrandt.
Napisz komentarz
Komentarze