Przedstawiciele PKP PLK prowadzą konsultacje z władzami poszczególnych gmin leżących wzdłuż linii kolejowej nr 131, czyli tzw. magistrali węglowej. Dotyczą likwidacji większości przejazdów kolejowych, co związane jest z planami zwiększenia prędkości pociągów osobowych do 200 km/h. Części gmin zawiera w tej sprawie wstępne porozumienia, które skutkować będą rozpoczęciem prac projektowych.
Pod torami i ulicą
Tak jest choćby w Pelplinie, gdzie porozumiano się w sprawie zamknięcia trzech kolizyjnych przejazdów zlokalizowanych w Ornasowie, Kulicach oraz Pelplinie. Najwięcej emocji wzbudzały rozmowy dotyczące zamknięcia przejazdu w ul. Mickiewicza, co przy braku alternatywnego połączenia drogowego, uniemożliwiłoby wyjazd z miasta od strony południowo – wschodniej. Przypomnijmy, że dotychczasowe ustalenia zakładały utworzenie przejazdu pod torami, ale tylko dla pieszych i rowerzystów z jednoczesną budową drogi dojazdowej od obwodnicy. To rozwiązanie niezbyt odpowiadało mieszkańcom. Spotkanie, które zorganizowano w pelplińskim magistracie w miniony czwartek 14 marca br., zaowocowało nową koncepcją.
- W centrum Pelplina, w przedłużeniu ul. Kopernika powstanie tunel pod torami dla aut, rowerzystów oraz pieszych z jednoczesnym wejściem na perony. Tunel będzie przebiegał także pod ul. Dworcową, co nie utrudni dostępności do dworca – mówi burmistrz Mirosław Chyła. - Myślę, że obecna koncepcja wychodzi naprzeciw naszym oczekiwaniom. Dotychczasowy ruch nie będzie odbywał się wyłącznie ul. Mickiewicza, która bywa zapchana, a część kierowców wjedzie wprost na ul. Szkolną i os. Młodych. (...)
Napisz komentarz
Komentarze