Kolejna metoda oszustów internetowych to podszywanie się pod pomoc techniczną i wyłudzanie tą drogą przelewów lub kodów BLIK.
- Jak wynika z relacji pokrzywdzonej, internetowy oszust skontaktował się z kobietą, podając się za pracownika pomocy technicznej znanego portalu sprzedażowego – relacjonuje sierż. Katarzyna Ożóg, rzecznik prasowy Komendy Powiatowej Policji w Tczewie. - W trakcie rozmowy przekonał kobietę, by wygenerowała kody BLIK i przesłała je rzekomo w celu zabezpieczenia konta. Oszust natychmiast zrealizował kody w bankomatach, wypłacając blisko 10 tys. zł. Po zauważeniu oszustwa kobieta zgłosiła sprawę na policję.
Funkcjonariusze apelują o ostrożność i przypominają, że żadna instytucja ani portal sprzedażowy nie prosi o przekazywanie kodów BLIK przez telefon czy wiadomość.
Jak nie dać się oszukać?
•Nigdy nie przekazuj kodów BLIK osobom, których nie znasz osobiście.
•Banki i portale sprzedażowe nie kontaktują się telefonicznie z prośbą o autoryzację transakcji czy podanie kodów.
•Zachowaj ostrożność, jeśli ktoś podaje się za pracownika pomocy technicznej – zweryfikuj to bezpośrednio, dzwoniąc na oficjalny numer instytucji.
•Jeżeli podejrzewasz oszustwo, natychmiast skontaktuj się z bankiem i zgłoś sprawę na Policję.
Policjanci apelują o czujność i ostrzeganie bliskich przed tego typu oszustwami. Pamiętajmy – nasze bezpieczeństwo finansowe zależy od naszej rozwagi!
KPP Tczew
Napisz komentarz
Komentarze