Nowe biuro będzie się zajmowało organizacją transportu publicznego i polityką rowerową. Jak jednak zapowiedział prezydent Tczewa i nowy dyrektor, kwestie dotyczące bieżących napraw czy utrzymania czystości i estetyki miasta będą nadal należały do głównych komórek ZUK. Na pewno pozostanie Miejski Zarząd Dróg.
Przedstawiając nowego dyrektora przyznano, że jest to osoba dobrze znana w samorządzie tczewskim i nie tylko - od kilkunastu lat.
- 18 lat spędziłem w pracy w samorządzie m.in. zajmując się problematyką rozwoju przedsiębiorczości, ten etap jednak postanowiłem zakończyć – potwierdził Krystian Jendrzejewski, dyr. ZUK w Tczewie. - Podejmując nowe wyzwanie zapewniam, że wszystkie dotychczasowe zadania będą wykonywane rzetelnie, tak by ich pozytywne efekty były widoczne dla mieszkańców. Podziękowania należą się poprzednikom za zachowanie standardów. ZUK z biegiem lat się zmieniał wraz z pracownikami, którzy nabywali doświadczenie. Dotychczasowe zadania będą dokańczane, jak i organizacyjne tj. doposażenie sprzętowe (to kwestie miesięcy). (…) Przydałby się na pewno m.in. nowy sprzęt do odśnieżania i inny. Więcej sprzętu to nowe możliwości.
Prezydent Łukasz Brządkowski dodał, że nowy sprzęt ma także znaczenie do tego, by przyciągać do nowych pracowników do atrakcyjniejszych stanowisk pracy. Obecnie wiele prac odbywa się ręcznie, dlatego zapowiadane jest dążenie, by więcej zadań było wykonywanych mechanicznie. Personel ZUK starzeje się, a w związku ze zbliżającym się okresem emerytalnym niektórych pracowników, potrzebne będą nowe nabory. ZUK otrzymał też zadanie skuteczniejszego pobierania opłat np. z tytułu zajęcia pasa drogowego, co zdaniem prezydenta jest niewykorzystywane w należyty sposób.
Krystian Jendrzejewski ukończył studia wyższe licencjackie z zakresu administracji samorządowej i finansów publicznych w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej, w Elblągu (Akademia Nauk Stosowanych) oraz studia magisterskie z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim w Akademii Morskiej, w Gdyni (Uniwersytet Morski w Gdyni). Posiada dyplom studiów podyplomowych MBA oraz audytów i charakterystyki energetycznej budynków. Od 2003 roku związany z samorządem miasta, począwszy od Młodzieżowej Rady Miasta Tczewa. W Urzędzie Miejskim w Tczewie spędził 18 lat piastując różne stanowiska od referenta w Biurze Obsługi Klienta po inspektora oraz Kierownika Biura Wspierania Przedsiębiorczości. Ostatnie 8 lat był odpowiedzialny za kierowanie działalnością Domu Przedsiębiorcy w Tczewie, obecnie prowadzi własną działalność gospodarczą.
(tomm)
Napisz komentarz
Komentarze