środa, 18 września 2024 01:56
Reklama
Reklama
Reklama

[WIDEO] CYBEREDUKACJA. Przestępcy wyłudzają „NA BLIKA”! Jak uniknąć wyłudzenia z użyciem kodu blik?

„Mój kod BLIK to mój kod BLIK i nie oddam go nikomu. Dlatego szanowny przestępco, informuję cię grzecznie i stanowczo – jeżeli poprosisz mnie komunikatorem w social mediach lub SMS-em o podanie kodu blik, to na pewno ci go nie wyślę. Nie podszywaj się pod moich znajomych. Pamiętaj, że mam z nimi kontakt telefoniczny. Jeżeli poproszą mnie o pomoc, to na pewno do ich zadzwonię!” – mówi Daria Widawska w nagraniu w ramach kampanii „Bankowcy dla cyberedukacji”.
Kliknij aby odtworzyć

Cyberoszuści stosują różne metody, których celem jest wyłudzenie naszych pieniędzy. Jedną z nich jest podszywanie się pod kogoś z rodziny lub znajomych i wyłudzenie kodu BLIK. Cyberataki to realne zagrożenie, ale można się przed nimi chronić – przekonują bankowcy we wspólnej kampanii realizowanej przez Związek Banków Polskich, Fundację Warszawski Instytut Bankowości, Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa oraz banki i Policję.

Wirtualna przestrzeń to szanse, ale też zagrożenia. Na każdym kroku należy zachować rozsądek i wiedzieć, jak się zachowywać w cyberprzestrzeni. Dlatego w ramach kampanii „Bankowcy dla CyberEdukacji” powstał cykl krótkich filmów, w których popularni artyści i prezenterzy telewizyjni opowiadają, jak w sposób świadomy, odpowiedzialny i bezpieczny korzystać z zalet cyfrowej rzeczywistości. Twarzami tegorocznej edycji są Daria Widawska i Jerzy Kryszak.


 

O tym, jak może wyglądać wyłudzenie kodu BLIK opowiada aktorka Daria Widawska:
https://www.youtube.com/watch?v=yLDRX9Xw-pE&list=PLvWZa2ao-01CrzDwv8yD2jWYUUADsbTj5&index=5


 

Związek Banków Polskich, Fundacja Warszawski Instytut Bankowości, Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa, a także banki wraz z Policją apelują:


 

NIKOMU NIE UDOSTĘPNIAJ KODU BLIK.

AKCEPTUJ TYLKO TE TRANSAKCJE, KTÓRE SAM ZAINICJOWAŁEŚ.

ZABEZPIECZ SWOJE PROFILE W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH.

KONIECZNIE USTAW WERYFIKACJĘ DWUETAPOWĄ.


 

Związek Banków Polskich


 


 


 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama