środa, 6 listopada 2024 00:55
Reklama
Reklama

Kończą się testy Roweru Metropolitalnego Mevo 2.0. Użytkownicy przejechali 2 mln km publicznymi rowerami!

Testy jednak potrwają do 16 listopada. Następny planowany krok to pełne uruchomienie systemu. Prawie 2 mln przejechanych kilometrów i 107 tys. zarejestrowanych użytkowników od początku testów zewnętrznych. O tym jak ważny jest tego rodzaju transport publiczny świadczą liczby. Od 13 września br. mieszkańcy Obszaru Metropolitalnego odbyli łącznie ponad 490 tys. podróży z czego - 73 proc. z nich miało miejsce w tygodniu, 27 proc. w weekendy.
Kończą się testy Roweru Metropolitalnego Mevo 2.0. Użytkownicy przejechali 2 mln km publicznymi rowerami!

Autor: W. Mocny

67 tys. przejazdów trwało od 5 do 10 minut, a niewiele mniej - 66 tys. - powyżej 20 minut. Na jeden rower przypadło średnio 7 wypożyczeń.


- Od kilku tygodni hiszpański operator, firma City Bike Global, spełnia warunki kontraktu umożliwiające uruchomienie pełnego systemu - informuje Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo. - Codziennie odnotowujemy pełną dostępność i relokację rowerów, włączono ponownie funkcje rezerwacji i postoju roweru w aplikacji. System poprawnie nalicza opłaty dodatkowe, zatem możemy przejść do kolejnego etapu.


Zmiany w warunkach korzystania z systemu

Już teraz na ulice metropolii wyjeżdża pełna flota, czyli cztery tysiące jednośladów. 75 proc.z nich to rowery elektryczne. Uruchomienie systemu pozwoli korzystać z Mevo wszystkim chętnym - zarówno w ofercie abonamentowej (29,99 zł/mc lub 259 zł/rok albo 59zł/48h), jak i pay as you go (0,15 zł za minutę jazdy „klasykiem” i 0,30 zł za minutę jazdy „elektrykiem”).

Obowiązujące limity czasowe (120 minut/dzień na rower klasyczny lub 60 minut/dzień na rower elektryczny) będą dotyczyły użytkowników abonamentu miesięcznego i rocznego. Po wykorzystanym czasie, zaczną obowiązywać opłaty minutowe. W przypadku roweru klasycznego: 0,10 zł, w przypadku roweru ze wspomaganiem elektrycznym: 0,20 zł. Osoby korzystające z opcji pay as you go mogą jeździć bez ograniczeń czasowych.

Do dyspozycji użytkowników będzie także abonament 48h w cenie 59 zł. Umożliwi korzystanie przez 480 minut z roweru klasycznego albo 240 minut z roweru „elektrycznego”. Po upływie czasu przysługującego w ramach taryfy, zaczną obowiązywać opłaty minutowe: 0,20 zł za jazdę “klasykiem” i 0,40 zł za podróż “elektrykiem”.

Bez zmian pozostanie możliwość skorzystania z opcji postoju i rezerwacji roweru. „Pauza” odbywa się w ramach trwającego wypożyczenia. Po jej wybraniu, czas korzystania z jednośladu liczy się tak samo, jak w trakcie jazdy. Rezerwacja może trwać 10 minut. Po ich upływie rower wraca do systemu jako dostępny do wypożyczenia dla innych mieszkańców. Chcąc korzystać z systemu, w wirtualnym portfelu każdorazowo powinna znajdować się kwota min. 10 zł. Pozostaje również opłata w wysokości 10 zł za pozostawienie roweru poza stacją postoju Mevo oraz dodatkowe opłaty nakładane na użytkowników za nieprzestrzeganie zapisów regulaminu.

Dostępność rowerów

- Pełna flota rowerów będzie dostępna do 30 listopada. Od grudnia - zgodnie z zapisami umowy - informuje Patryk Gochniewski, rzecznik prasowy Metropolii Gdańsk-Gdynia-Sopot. - Zostanie zmniejszona o połowę. Do końca lutego do dyspozycji mieszkańców będzie 1600 “elektrycznych” jednośladów i 500 rowerów tradycyjnych. Od marca na ulicach metropolii ponownie pojawi się pełna flota pojazdów.


Opr. (tomm)


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama