Znak towarowy – dlaczego jest tak istotny dla firmy?
Znaki towarowe są ważnym narzędziem marketingowym dla przedsiębiorstwa, ponieważ mogą one pomóc w budowaniu silnego wizerunku marki poprzez odróżnianie od innych firm na rynku. Warto je rejestrować, ponieważ to sposób na ochronę marki i utrzymanie jej cennego dziedzictwa. Oznacza to, że firma może legalnie chronić swoje logo, nazwy produktu lub hasła reklamowe przed użyciem przez innych bez uprzedniej zgody. Rejestracja znaku towarowego jest niezmiernie ważna w odpieraniu wszelkich naruszeń i bezpiecznej budowie silnego i trwałego wizerunku marki. Dzięki temu żadna inna organizacja nie może korzystać z marki Twojego przedsiębiorstwa. Rejestracja znaku towarowego może być przeprowadzona zarówno w krajowych urzędach patentowych, jak również w urzędach międzynarodowych tj. EUIPO czy WIPO.
Wartość znaku towarowego – kiedy jej znajomość jest niezbędna?
Rejestracja znaku towarowego daje Ci wyłączne prawa do wykorzystania logo, hasła reklamowego czy nazwy produktu lub usługi. Oznacza to, że nikt inny nie może używać tego samego lub podobnego znaku na swoich produktach i usługach. Rejestracja chroni Cię przed plagiatem - dzięki jej możesz walczyć o posiadane przez Ciebie majątkowe prawa autorskie i prawa z rejestracji, jeśli ktoś skopiuje Twój znak bez zgody.
W przypadku naruszenia znaku towarowego firmy, pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, jest skontaktowanie się z prawnikiem od prawa własności intelektualnej, który doradzi jakie kroki podjąć, aby chronić Twoje logo i inne aktywa. Może to obejmować wysłanie listu wezwania do usunięcia, a jeśli takowy nie przyniesie skutku, sprawa może zostać rozstrzygnięta na drodze sądowej. Przydatna jest wtedy znajomość wartości znaku towarowego, by móc oszacować kwotę odszkodowania za poniesione straty majątkowe lub wizerunkowe. Specjaliści z Volante zapewniają profesjonalną wycenę znaku towarowego według jednej z metod, zgodnych z obowiązującymi standardami wyceny zasobów niematerialnych (https://volante.pl/najczesciej-stosowane-metody-wyceny-znakow-towarowych-i-wyceny-marek/).
Oszacowanie wartości znaku towarowego jest również niezbędne w przypadku transakcji dotyczącej przedsiębiorstwa lub jego części. Nazwa, logo czy stosowany slogan reklamowy jest bowiem istotnym zasobem każdej firmy, kształtującym jej wizerunek, siłę marki oraz wartość (https://volante.pl/wycena-firmy/). Niekiedy znajomość wartości znaku towarowego jest niezbędna do pozyskania finansowania. Aby wycena była wiarygodna, powinna zostać przeprowadzona według określonych standardów i właściwie opisana w raporcie, zawierającym analizę ekonomiczną, prawną oraz behawioralną. Warto powierzyć to zadanie specjalistom z Volante!
Napisz komentarz
Komentarze