Co wpływa na cenę pozycjonowania sklepów internetowych?
Pozycjonowanie sklepów e-commerce jest bardzo złożonym procesem. Na cenę takiej usługi wpływa wiele elementów. Najważniejsze z nich to:
- audyt SEO – analiza strony internetowej i wyszukiwanie kwestii wymagających poprawy,
- optymalizacja serwisu – to działania, które mają za zadanie dopasować stronę internetową do aktualnych algorytmów wyszukiwarki; zakres prac zależy od aktualnej pozycji sklepu,
- copywriting SEO – teksty zgodne z zasadami SEO są jedynymi z najważniejszych elementów procesu pozycjonowania; w wielu przypadkach treści trzeba przygotować od nowa,
- link building – pozycjonowanie obejmuje tworzenie linkowania wewnętrznego i zewnętrznego; w niektórych przypadkach link building już istnieje, ale wymaga poprawy,
- zastosowane narzędzia – profesjonalne firmy pozycjonują strony internetowe z użyciem precyzyjnych narzędzi; programy te zapewniają wgląd w skuteczność wykonanych prac i wdrażanie ewentualnych poprawek.
Tańsze jest pozycjonowanie sklepu, na którym znajdują się już treści zgodne z wymaganiami algorytmów wyszukiwarek. Zakres prac zależy również od liczby zakładek i produktów oferowanych przez daną firmę.
Na cenę pozycjonowania sklepu wpływa również konkurencja w danej branży. Jeśli jest ona duża, uzyskanie jednego z pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania okazuje się bardzo trudne. Cena pozycjonowania zmienia się również w zależności od liczby i stopnia skomplikowania fraz kluczowych, bieżącej sytuacji strony, historii witryny oraz struktury umowy SEO.
Więcej na temat czynników wpływających na koszt pozycjonowania sklepu e-commerce dowiesz się z tej strony: https://fabrykamarketingu.pl/pozycjonowanie-e-commerce/.
Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?
Cena usług pozycjonowania sklepu internetowego zawsze jest wyliczana indywidualnie. Specjaliści biorą pod uwagę aktualną sytuację witryny, zakres niezbędnych prac, platformę e-commerce, wymagania właściciela firmy, konkurencję na rynku czy liczbę produktów. Na tej podstawie powstaje umowa, obejmująca ustalenia pomiędzy przedsiębiorcą a specjalistami od SEO. Profesjonalne firmy oferują kompleksowe usługi. Zajmują się tworzeniem treści zgodnych z wytycznymi wyszukiwarek, a także optymalizacją techniczną sklepu e-commerce.
Drobne działania mające na celu poprawić pozycję strony w wyszukiwarce Google mogą kosztować kilkaset złotych. Kompleksowe usługi, obejmujące stworzenie nowych treści, dostosowanie parametrów technicznych i monitorowanie sytuacji strony przez kolejne miesiące to koszt co najmniej kilku tysięcy złotych. Ostateczna cena zależy także od pozycji rynkowej firmy zajmującej się pozycjonowaniem.
Napisz komentarz
Komentarze