poniedziałek, 2 grudnia 2024 17:27
Reklama
Reklama

Niezadowolony pasażer o doświadczeniach z linią nr 50. Spóźnienia, przyspieszenia i kasa w wybrane dni miesiąca...

TCZEW. Otrzymaliśmy niepokojące sygnały niezadowolonych pasażerów przewoźnika regionalnego ARRIVA nr 50, który wykonuje transport pasażerski na odcinku Tczew – Gdańsk. Klienci najbardziej skarżą się na niedogodne dni i godziny otwarcia punktu kasowego, który mieści się w budynku, gdzie dawniej znajdowała się placówka Poczty Polskiej. Jeden z klientów narzekał też na punktualność autobusów, drogie bilety i częste podwyżki.
Niezadowolony pasażer o doświadczeniach z linią nr 50. Spóźnienia, przyspieszenia i kasa w wybrane dni miesiąca...

Autor: W. Mocny

Linia nr 50 od wielu lat należy do przewoźnika ARRIVA, który nawet wówczas gdy przegrał przetarg na przewozy komunikacji miejskiej w Tczewie, zdołał utrzymać linię międzymiastową.

 

432 zł na „bilet” do pracy

- Wydaje mi się, że ta firma ma złe podejście do klientów – uważa pan Maciej (nazwisko do wiadomości red.). - Najbardziej doskwierającym problemem jest funkcjonowanie przydworcowego punktu kasowego. Godziny otwarcia tej placówki są niekorzystne. Do tego te dni funkcjonowania kas... Obecnie funkcjonują one jedynie w pierwsze 3 dni i ostatnie 3 dni robocze miesiąca, odpowiednio w godz. 6.00-10.00 oraz 14.00-18.00. Czy nie ma możliwości, by punkt kasowy był otwarty w większą liczbę dni w miesiącu i w dłuższym przedziale czasu? Dla mnie te bilety są stanowczo za drogie. Dojeżdżam z Tczewa do Pruszcza Gd. i w lutym wydałem 432 zł. Dziennie wydaje 18 zł na przejazdy, 6 dni w tygodniu. Niedawno musiałem pożyczyć na bilety do pracy... Dodam, że spotkałem się z dwiema podwyżkami cen biletów w 2020 r.

 

Pasażer miał jeszcze parę uwag, ale po kolei. Wyjaśnijmy, że według informacji przewoźnika punkt sprzedaży biletów w Tczewie przeniesiony został od 28 kwietnia 2020 r. w związku z przebudową budynku dworca kolejowego w Tczewie. Punkt sprzedaży biletów autobusowych linii 50 został przeniesiony do okienka kasowego spółki Polregio do budynku tzw. „starej poczty” przy ul. Dworcowej 2. Według informacji na stronie arriva.pl, punkt jest czynny przez 5 pierwszych i 5 ostatnich dni miesiąca w godz. 06.00 – 10.00 oraz 14.00 – 18.00.

Zapewne zamieszanie wynika z faktu, że na stronach Arriva można znaleźć ww. informację dotyczącą tych dni, co nie ma wile wspólnego z rzeczywistością.

 

Głuchy telefon

Ale to nie jedyny problem.

Jeden z mieszkańców poskarżył się na przypadki, gdy w niektórych godzinach autobus tej linii nie przyjechał w ogóle. Wówczas zdecydowaliśmy się jeszcze poczekać z tekstem.

Jednak wkrótce usłyszeliśmy od pana Macieja konkretne przykłady: kursy 15 lutego oraz 27 lutego.

- 27 lutego autobus ranny przyjechał kilka minut przed czasem, co poskutkowało, że gdy przybyłem punktualnie na przystanek nie doczekałem się kursu... Z kolei 15.02 autobus o godz. 6.02 w ogóle nie przyjechał przez co miałem problemy w pracy. Chciałem poskarżyć się na tę sytuację i usłyszeć choćby przeprosiny, ale gdy dzwonię pod podany nr telefonu: 58/532 62 00 nikt go nie odbierał.

 

 

Co też postanowiliśmy wyjaśnić. Zadaliśmy przewoźnikowi pytania. Czy ten nr telefonu funkcjonuje, a może pasażerowie po prostu kontaktują się pod nieaktualny nr? Pod jakim nr telefonu, adresem e-mail podróżni mogą zgłaszać swoje uwagi?

 

 

- (...) Dokładamy wszelkich starań, by realizować wszystkie połączenia zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy. Zdarzają się jednak sytuacje, w których z przyczyn technicznych, organizacyjnych lub losowych zmuszeni jesteśmy odwołać wybrany kurs – odpisała na nasze pytania J. Parzniewska, rzecznik firmy Arriva (...).

 

(...)

 

Wawrzyniec Mocny

 

 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Też dojeżdżam 31.03.2021 08:26
Jesli chłop dojezdza do pracy 24 dni w miesiacu i nie kupi biletu miesiecznego za strzelam 200 zl. Tylko kupuje jednorazowe i płaci 480 zlo to nie najlepiej świadczy o tym gościu. Co do reszty to w taki sposob można napisac o każdym przewoźniku. Tak samo każdy przewoźnik spóźnia się, lub bywa za szybko.Mateobus, Czajka,Latocha,Gryf. Nawet polskie PKP.

Tczewski Jarmark Bożonarodzeniowy powraca na początku grudnia! Tczewski Jarmark Bożonarodzeniowy powraca na początku grudnia! Jarmark Bożonarodzeniowy już 7 i 8 grudnia na Starym Mieście w Tczewie. Smakołyki, rękodzieło, strefa gastro. A oprócz zakupów: spotkanie ze Świętym Mikołajem, animacje, muzyka na żywo i … karuzela.Program:7.12 / sobotaod 10.00 – handel (rękodzieło, swojskie jadło, mała gastronomia)*11.00 -20.00 – karuzela11.00 -16.00 – strefa świątecznych animacji13.30 – spotkanie ze Świętym Mikołajem16.00 -18.30 – strefa muzyczna8.12 / niedzielaod 10.00 – handel (rękodzieło, swojskie jadło, mała gastronomia)*11.00 -19.00 – karuzela11.00 -16.00 – strefa świątecznych animacji13.30 – spotkanie ze Świętym Mikołajem, wręczenie nagród w konkursach: plastycznym, fotograficznym „Wakacje z aparatem” oraz w konkursie na najpiękniejsze stoisko jarmarku15.00 -17.30 – strefa muzyczna* handel może trwać maks. do godz. 20.00 w sobotę, a w niedzielę do 19.00, ale niektóre stoiska będą czynne krócejMiejsce: plac Hallera, ul. Mickiewicza, ul. Krótka, ul. Jarosława Dąbrowskiego (deptak), ul. Wyszyńskiego (deptak), ul. Łazienna (fragment)Organizator: Fabryka Sztuk w TczewiePartnerzy: Zakład Usług Komunalnych w Tczewie, Straż Miejska w Tczewie, Centrum Kultury i Sztuki w Tczewie, Jasna Klubokawiarnia, Fundacja To i Co.Komunikaty:od 2 grudnia – prace montażowe (ustawianie  chat) na pl. Hallera, ul. Mickiewicza, Krótkiej, Wyszyńskiego, Dąbrowskiego – prosimy o nieparkowanie aut7 i 8 grudnia – już od godz. 7.00 w sobotę, a w niedzielę od 8.00 – rejestracja wystawców – prosimy o nieparkowanie aut7 i 8 grudnia – zmiana organizacji ruchu całkowite wyłączenie dwóch jezdni na pl. Hallera vis a vis kamienic nr 1-6 oraz 20-24 Data rozpoczęcia wydarzenia: 07.12.2024 10:00 – Data zakończenia wydarzenia: 08.12.2024 19:00
Reklama
Reklama