Obietnica błyskawicznego wzrostu pozycji zwykle oznacza niebezpieczną pułapkę, z której może nie być wyjścia
Najlepszym na to przykładem będzie link-building. Jak wszem i wobec wiadomo, ustalając rankingi stron internetowych Google bierze pod uwagę mnóstwo czynników. Jednym z nich są zewnętrzne odnośniki prowadzące do danego serwisu. Dawniej liczyła się przede wszystkim ich ilość, co spowodowało zalanie całego internetu masą bezwartościowych dla użytkownika linków. Dziś znacznie większe ma znaczenie reputacja witryn, z których pochodzą odsyłacze. Link-building niezgodny z normami jakościowymi Google (byle szybciej, byle więcej) zwykle kończy się obniżeniem ratingu, nałożeniem filtra lub zbanowaniem. Wnioski? Swoją pozycję w wyszukiwarce trzeba budować systematycznie, stopniowo pokonując kolejne szczebelki.
Specjaliści z firmy AFTERWEB przytaczają jeden wyjątek potwierdzający regułę: pozycjonowanie stron internetowych na potencjalnie bardzo rentowne frazy, których konkurencja nie potrafi odpowiednio wykorzystać i zmonetyzować. Poprzedzony kompleksową analizą keyword research pozwala odkryć prawdziwe żyły złota. Tzw. frazy z długim ogonem, na które nikt inny się nie pozycjonuje, mogą stanowić ogromną szansę i przynieść bardzo wymierne korzyści temu, kto zdecyduje się zrobić z nich właściwy użytek.
Profesjonaliści dokładnie wiedzą, co pozwoli zrobić kolejne kroki do celu. Warto korzystać z ich wiedzy i usług
Pracując nad firmową stroną internetową oraz jej miejscem w wyszukiwarce Google nie wolno zapominać o tym, że inni też próbują wyprzedzić aktualnego lidera. Chcąc osiągnąć szczyt, a następnie utrzymać się na nim jak najdłużej, należy na bieżąco reagować na to, co zrobili konkurenci. W razie potrzeby wprowadzać stosowne modyfikacje do założonego wcześniej planu – wszystko w przemyślany, zgodny z aktualnymi standardami oraz wytycznymi Google sposób. Firmy takie jak AFTERWEB, które pozycjonowaniem stron internetowych zajmują się od ponad dekady, mają opracowane adekwatne procedury. Regularne raportowanie przeprowadzonych działań i analiza ich skutków gwarantują, że ewentualna weryfikacja wcześniejszych założeń zostanie przeprowadzona z maksymalnym pożytkiem dla partnerów, którzy podjęli z nimi współpracę.